FAQ


Hieronder treft u een lijst aan met de meest gestelde vragen. Heeft u nog andere vragen? U kunt ze altijd aan ons stellen. De veel voorkomende vragen voegen wij aan deze lijst toe. 
  • Hoe werkt DNG?

    Bel 010-4401144 -> Leg je situatie uit -> Je wordt uitgenodigd bij DNG of wij komen naar jou toe -> De gerechtsdeurwaarder maakt een financieel document op -> Afbetalingsplan voor schuldeisers wordt opgesteld -> Afbetaling start 

  • Wie kunnen er gebruik maken van de dienstverlening van DNG?

    Iedereen (particulieren, ZZP-ers, bedrijven) in Nederland die schulden heeft en deze niet onmiddellijk kan betalen, maar dit wel op termijn kan door een haalbare spreiding in de tijd vast te leggen. In een eerste telefonisch contact wordt met behulp van een aantal vragen de concrete situatie in kaart gebracht. Als DNG kan helpen, wordt er een afspraak gemaakt om dieper op de specifieke situatie in te zoomen. Dan start in alle discretie de opmaak van een allesomvattend financieel document en een concreet afbetalingsplan voor alle schuldeisers.

  • Hoe schakel ik DNG in?

    Je kunt op de volgende manieren in  contact komen met ons:

    • Bellen via 010-4401144;

    • Mailen via info@dngbv.nl

    Contactformulier


  • Wat is de MyTrustO filosofie?

    MyTrustO is een neutrale dienstverlening, gebaseerd op een nieuwe filosofie en ontworpen vanuit de gerechtsdeurwaarderspraktijk. MyTrustO is open en toegankelijk voor iedereen. Via dit objectief systeem lossen mensen zelf hun schulden op termijn af, zonder dat daarbij nog een dagvaarding of vonnis nodig is. En de schuldeisers krijgen hun vordering voldaan zonder bijkomende kosten te maken. Deze aanpak verandert het huidige systeem structureel en geeft mensen met schulden en schuldeisers een nieuw toekomstperspectief.

  • Hoe snel word ik geholpen?

    DNG heeft geen wachtlijsten. Nadat u contact heeft gezocht vindt een telefonische intake plaats en wordt een afspraak met u gemaakt waarop wij verder op uw situatie inzoomen. Op basis van de uitkomsten van dit gesprek wordt een financiële foto gemaakt en worden afspraken met uw schuldeisers gemaakt over een aflosschema. Vanaf dat moment starten de maandelijkse aflossingen.

  • Hoe zit het met de privacy?

    DNG houdt zich aan de normen van de Algemene Verordening Gegevensbescherming en aan de gedragscode van de Koninklijke Beroepsorganisatie van Gerechtsdeurwaarders voor de verwerking van persoonsgegevens. 

  • Welke kosten brengt DNG in rekening?

    DNG rekent een vast bedrag voor het maken van de financiële foto en daarnaast een maandelijkse financiële vergoeding voor de verdere opvolging van je dossier. Deze vergoeding wordt vóór de opmaak van je afbetalingsplan duidelijk met je afgesproken.

  • Kan ik als werkgever DNG inschakelen voor medewerkers met schulden?

    Ja hoor, dat kan. Wij kunnen uw medewerkers met schulden helpen mits zij zelf bereid zijn het heft in eigen te hand te nemen en om onder toezicht van een gerechtsdeurwaarder op termijn alle schulden af te betalen.

  • Heeft u een klacht?

    Indien u ontevreden bent over de werkzaamheden van DNG of over de werkzaamheden van een medewerker, dan kunt u een klacht bij ons indienen. Uw klacht is voor ons relevant omdat wij op die manier onze processen kunnen verbeteren en we herhaling van dezelfde klacht kunnen voorkomen.



    U kunt uw klacht schriftelijk indienen via info@dngbv.nl of door een brief te sturen naar het adres Westblaak 180, 3012 KN Rotterdam. Vermeld bij uw klacht uw naam, telefoonnummer, e-mailadres, dossiernummer en wat uw klacht is.

Share by: